Ukoliko se nađete u nekom od lanaca restorana u Engleskoj u narednom periodu, u jelovnicima ćete pored cene hrane i gramaže pronaći ćete i broj kalorija koji taj obrok sadrži.
Naime, od od 6. aprila 2022., sve kompanije koje se bave proizvodnjom i prodajom hrane i pića u Engleskoj sa više od 250 zaposlenih u obavezi su da kupcima pruže informacija o broju kalorija koje sadrže njihovi proizvodi i da te informacije prikažu na svojim jelovnicima, veb lokacijama, ambalaži proizvoda, kao i u aplikacijama za dostavu hrane kao što su Uber Eats i Deliveroo.
Novi zakon predstavlja deo vladinog plana za smanjenje gojaznosti, a cilj je da se na ovaj način pomogne ljudima da donose zdravije obroke. Takođe, vlada očekuje da će na ovaj način naterati kompanije da više razmišljaju o tome šta će ponuditi kupcima, te da na svoje jelovnike uvrste i zdravije alternative.
Sudeći po podacima Nacionalne zdravstvene službe Velike Britanije, preko 60% odraslih u Engleskoj ima prekomernu težinu, dok se gojaznost navodi kao drugi najveći uzrok raka u ovoj zemlji, po navodima “Cancer Research UK”.
Megi Throup, ministarka za vakcine i javno zdravlje, rekla je da je važno da ljudi imaju informacije koje su im potrebne kako bi se zdravije hranili. Dodala je da takva odluka najpre počinje saznanjem koliko kalorija sadrži naša omiljena hrana. Iako su kupcima u Britaniji ove informacije bile dostupne prilikom kupovine hrane u radnjama, to nije bio slučaj kada su u pitanju restorani, kiosci sa hranom ili aplikacije za naručivanje.
Međutim, ne slažu se svi da je unos kalorija na jelovnike dobra ideja.
Lideri u restoranskoj industriji zabrinuti su da će dodavanje kalorija u jelovnike povećati troškove prehrambenih preduzeća, dok drugi nisu sigurni da će se ova promena odraziti na izbor obroka kod potrošača.